Controller (16 uur)

Solliciteer nu

Controller (16 uur)

Controller gezocht! Wil jij bijdragen aan het versterken en toekomstbestendig maken van onze bibliotheek? Zoek jij een financiële functie met veel verantwoordelijkheid, waar je het verschil kunt maken in een maatschappelijke en educatieve omgeving? En werk je graag samen met een betrokken team? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Part-time · Heel Theek 5 werkgebied

Over de rol

De functie van Controller bij Theek 5 biedt jou een unieke kans om jouw financiële expertise in te zetten in een dynamische en betekenisvolle organisatie. Als Controller werk je samen met het betrokken team financiële en personele administratie en rapporteer je aan de manager Bedrijfsvoering. Je hebt een cruciale rol in de informatievoorziening richting de Raad van Toezicht en werkt nauw samen met diverse interne afdelingen om de financiële en administratieve processen verder te optimaliseren.

De afgelopen jaren is onze organisatie complexer geworden door een toename van incidentele geldstromen en een diverse projectportefeuille. Jij speelt een sleutelrol in het in control brengen en houden van onze organisatie, waarbij je actief bijdraagt aan de verdere professionalisering van onze planning en control-cyclus. Dit doe je samen met de manager Bedrijfsvoering.

Wat ga je doen?

  • Financiële & niet-financiële informatie: Je zorgt voor actuele en betrouwbare financiële gegevens, metrics en analytics, zodat management en directie weloverwogen beslissingen kunnen nemen.

  • Advies: Je biedt gevraagd en ongevraagd advies aan de directie en het management over de financiële uitkomsten van hun werkzaamheden en de richting van de organisatie.

  • Beheer en regie: Als senior ben je verantwoordelijk voor de regie op de personele en financiële administratie, en werk je nauw samen met collega’s om de werkprocessen te optimaliseren.

  • Begroting en rapportages: Je stelt de begroting, jaarrekening, kwartaalrapportages en subsidieverantwoordingen op voor zowel Theek 5 als Theater de Bussel.

  • Subsidieaanvragen: Je draagt bij aan het opstellen van subsidieaanvragen en de bijbehorende verantwoordingen.

  • Procesverbetering: Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen voor zowel financieel-administratieve processen als bredere bedrijfsprocessen.

  • Eerste aanspreekpunt: Je fungeert als het eerste aanspreekpunt voor complexe financiële vraagstukken, zowel intern als extern, en onderhoudt contacten met onze accountant en andere externe partners.

Theek 5 is in verandering
Je komt terecht in een organisatie die zich blijft ontwikkelen. Zo zijn we per 1 januari 2025 overgestapt naar Exact Online en is de personeelsadministratie in 2024 verder geautomatiseerd in Afas. Er liggen nog diverse uitdagingen en kansen op het gebied van verdere automatisering en rapportagemogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Power BI.

Onze cultuur en onze waarden
Bij Theek 5 werken we met een hecht en enthousiast team dat samenwerkt aan de maatschappelijke missie van de bibliotheek. Wij streven naar een organisatie die verbindend, creatief en zelfverzekerd is. Wij zijn de bibliotheek van, voor en met elkaar.

Wat breng jij mee?

  • Een hbo-diploma (bachelor) in een financiële richting en een specialistische achtergrond in controlling.

  • Ervaring met risicomanagement, subsidies, project- en business control en kennis van relevante wet- en regelgeving.

  • Ervaring met het zelfstandig opstellen van (management)rapportages, bij voorkeur in een vergelijkbare non-profitorganisatie.

  • Uitstekende communicatievaardigheden: je weet complexe financiële vraagstukken te vertalen naar begrijpelijke taal en kunt gemakkelijk communiceren met verschillende niveaus binnen de organisatie.

  • Een klantgerichte, servicegerichte instelling en het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

Wat bieden wij jou?

  • Salaris: Tussen € 3.938 en € 5.154 bruto per maand (op basis van 36 uur), conform schaal 10 van de CAO. (vanaf 1 juli 2025 + 3,75%)

  • Vakantietoeslag: 8%.

  • Eindejaarsuitkering: 4,5% (vanaf 1 juli 2025: 5%).

  • Aantal uren: 16 uur per week (flexibel in overleg vast te stellen).

  • Werktijden: Hoofdzakelijk tijdens kantoortijden, met de mogelijkheid om hybride te werken.

  • Contract: De aanstelling is in eerste instantie voor één jaar, met de intentie bij goed functioneren om een vast dienstverband aan te bieden.

  • Extra voordelen: 25 vakantiedagen (op basis van fulltime), pensioenregeling (middelloon), ruime opleidingsmogelijkheden en de mogelijkheid om hybride te werken.

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Controller? Dan horen we graag van je! Solliciteer uiterlijk 11 mei 2025 en stuur je motivatie en CV mee. De eerste gesprekken willen we graag plannen in de week van 15-23 mei 2025.

Heb je vragen?

Neem contact op met Marloes de Greef, adviseur Mens & Organisatie, 085 - 744 10 52.